تبلیغات
کانون صدای سلمان - حماسه حسینی-----ظهور مهدوی(1)
کانون صدای سلمان
اللهم عجل ولیک الفرج
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


صدا فقط صوت نیست بلکه عمل، صحبت ها یا سکوت ها نیز هم است.
که حضرت سلمان برای حمایت از پیشوای زمان خود در تمام عرصه ها از عمل، صحبت ها یا سکوتش به نفع ولایت پیشوای زمان خود استفاده کرد تا بتواند به رتبه برسد که حضرت رسول اکرم (ص) فرمودند : سلمان را از اهل بیت خواند.
و در آخر عمرش حضرت امیر المومنین علی (ع) یک شبه از مدینه به مدائن رفت و حضرت سلمان را غسل و کفن کرد و برایش نماز خواند.
ما هم مانند حضرت سلمان عمل کنیم که به رتبه که ایشان رسیدند در نزد امام زمان (عج) خود برسیم، با عمل، صحبت ها یا سکوت مان مدافع امام زمان خویش باشیم.

مدیر وبلاگ :سرباز گمنام
نویسندگان
نظرسنجی
از کدوم مطالب استقبال میکنید؟






بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به روایات و گفته ای بزرگان ما رابطه ی بسیار زیادی بین امام حسین (ع) و امام مهدی (عج) وجود دارد و حضرت ابا عبدالله از جایگاه ویژه ای برای امام عصر برخوردارند تا جایی که مستفاد میشود ماجرای این دو بزرگوار بهم گره خورده است،بطوری که شما میبینید امروز فقه شیعه در 2 پرچم وعلامت خلاصه شده است.

پرچم سرخ و شهادت ابا عبدالله و پرچم سبزمهدوی و ظهور حضرت حجت (عج الله تعالی فرجه الشریف)،که در فرهنگ اعراب پرچم سرخ به معنی خونی هست که روی زمین ریخته شده و انتقام این خون گرفته نشده واز این رو القاب امام حسین را در زیارات مختلف مثل زیارت شریف عاشورا تحت عنوان ثارالله (خون جاری خدا) والوتر الموتور(کسی که خونش روی زمین ریخته شده) ملاحظه میفرمایید..

شاید سوالی پیش بیاید که پس قیام مختار و توابین چه بود؟

آیا برای انتقام امام حسین( ع ) نبود؟؟؟؟

در جواب این سوال باید عرض کنیم که بله به همین نیات انجام شد اما نتیجه لازمه دریافت نشد واین انتقام به دستان حضرت ولی عصر( عج)  گرفته میشود....

سعد بن عبدالله میگوید در سفری به همراه تعدادی از شیعیان به سامرا و نزد امام حسن عسکری و سوالاتمان را خدمتشان عرضه داشتیم تا جایی که از جانشین ایشان و امام بعد از ایشان پرسیدیم و ایشان با دستشان کودک 4ساله ای را نشانمان دادند و به ما فرمودند: " برای اثبات این موضوع بر شما ادامه سوالات و حوایج تان را از ایشان طلب کنید.و ما چنین کردیم و با پاسخ دادن سوالات به ما اثبات شد که ایشان جانشین امام عسکری میشوند..سوالاتمان از ایشان ادامه داشت تا جایی که عرضه داشتیم تاویل این آیه کهیعص (ابتدای سوره مریم) چیست؟ "

کودک در حالی که روی زانوی پدر نشته بود فرمود:"این حروف از رموز قرآن است که خداونددر رابطه با حضرت زکریا بیان نمود و چون زکریا از خدا خواست تا اسامی خمسه طیبه (5 تن آل عبا)را تعلیم او نماید پس جبرییل بر او نازل شد و آن اسامی را تعلیم او کرد. زکریا هر زمان از آن نامها یاد می کرد هر نوع مشکلی را که داشت حل می شد امام هرگاه به نام امام حسین می رسید اندوهناک می شد.

 

 

پس روزی عرضه داشت خدایا چرا من هر وقت نام حسین را برزبانم جاری می سازم اندوهناک می شوم و نام چهارتن دیگر باعث سرور و ارامشم می شود ؛خدواند متعال کهیعص را درجواب زکریا فرستاد و تمامی اخبار وجریاناتی را که بر امام حسین مقدر شده بود را بوسیله آن رموز کلی برای حضرت زکریا تعریف کرد.

 

که طبق آن

ک: اشاره به کربلا و حوادث آن

ه : اشاره به هلاکت و شهادت اهل یت

ی : اشاره به یزید

ع : اشاره به عطش و تشنگی

ص: اشاره به صبر ان حضرت

تفسیر نمونه جلد 13 ص 6 و 7))

این اشاره ای بود به امام حسین در قرآن که از زبان  امام مهدی، که این رمز را مکشوف فرمودند.

یا به عنوان نمونه آیه 33 سوره اسراء

و لا تقتلواالنفس التی حرم الله الا بالحق و من قتل مظلوما فقد جعلنالولیه سلطانا فلا یسرف فی القتل انه کان منصورا...

(و نفسی را که خداوند ( در همه شرایع به وی مصونیت داده و کشتن آن را ) حرام نموده ، جز به حق ( مانند موارد قصاص ، ارتداد و حدود شرعی ) نکشید. و کسی که مظلوم کشته شود ما حتما برای ولیّ او تسلّطی قرار داده ایم ( که می تواند قصاص کند یا دیه بگیرد یا عفو کند ) پس او نباید در کشتن اسراف کند ( شکنجه و مثله کند یا بیش از یک نفر را بکشد ) زیرا که او ( به وسیله تشریع این حکم ) یاری شده است)

امام باقر علیه السلام درباره قول خداوند: « و من قتل مظلوماً فقد جعلنا لولیه سلطاناً فلا یسرف فی القتل انٌه کان منصوراً »* فرمودند:

 

کسی که مظلوم کشته شده است حسین بن علی علیه السلام است و ما اولیاء او هستیم و قائم ما هنگامی که به خونخواهی حسین علیه السلام بپا خیزد آن قدر می کشد تا بگویند در کشتن اسراف کرد؛ و فرمودند:

 

مقتول حسین است و ولی او قائم است و اسراف در قتل این است که غیر قاتل او را هم بکشند (زیرا به قتل حسین راضی است. )، و مراد از « انه کان منصوراً» این است که از دنیا نمی رود تا این که به وسیله مردی از آل رسول خدا علیهم الصلوة والسلام که زمین را پر از قسط و عدل می کند چنانچه از جور و ظلم پر شده باشد، نصرت می شود

 

یا در کتاب مکیال المکارم ج 1 ، ص 129.  آمده که وقتی امام حسین علیه السلام مظلومانه و غریب به شهادت رسید ، ضجه‌ی فرشتگان و ناله و فریاد آنان بلند شد ، خطاب به خداوند عرضه داشتند:

  " بارالها ! ای سرور ما ! آیا غافلی از آنكه برگزیده و فرزند برگزیده و بهترین آفریده‌ی تورا كشته است ؟ "

خدای متعال فرمود::

 «ای ملائك من آرام گیرید، قسم به عزت و شكوهم كه از آنان انتقام خواهم گرفت هر چند پس از مدتی

 سپس خدای متعال از ] وجود نورانی [ ائمه علیهم السلام برای ملائك پرده برداشت ؛ فرشتگان شادمان شدند ، یكی از آن ( بزرگواران) در آن میان ایستاده بود و نماز می‌خواند. خدای متعال فرمود:

با این ایستاده مرد از آنان انتقام می‌كشم . وآن ایستاده مردکسی نیست جز قائم ال محمد(ص) واین دیلی است بر نامگذاری ایشان به نام قائم.

بحار الانوار، ج 44، ص 218، حدیث 7 - تفسیر عیاشی، ج 2، ص  290)

در مورد این انتقام گرفتن این خواسته ماست که در زیارت عاشورا هم آن را طلب میکنیم

(أن یرزقنی طلب ثارک مع امامٍ منصور) آن هم به همراه خونخواه اصلی ایشان امام منصور که از القاب حضرت ولیعصر (عج) است.

از این دست ارتباطات بین امام حسین (ع) و امام مهدی (عج) بسیار زیاد است به طوری که در احادیث چیزی بیش از 300 حدیث وجود دارد که وقتی میخواهد امام مهدی (عج) را معرفی کند ایشان را به عنوان فرزند نهم امام حسین (ع) معرفی می کنند که از این احادیث قریب به 185 حدیث از رسول الله نقل شده ..

طرید و شرید که هر دو به یک معناست از القاب حضرت ولی عصر(عج) به شمار می آید و در عبارت«لا و لکن صاحب الامر الطرید الشرید الموتور بابیه المکنی بعمه، یضع السیف علی عاتقه ثمانیه اشهر» است و به زبان امامان معصوم نیز به کار رفته و معنای آن کنار زده و رانده شده است. حاجی نوری (ره) در معنای «شرید» میگوید: «رانده شده از مردمی که آن حضرت را نشناختند و قدر وجود نعمت او راندانستند و در مقام شکر گزاری و مقام حقش بر نیامدند; بلکه پس از این که از دست یافتن بر او ناامید شدند، به قتل و قمع ذریه طاهره ایشان پرداختندو به کمک زبان و قلم، سعی بر بیرون راندن نام و یاد او، از قلوب و اذهان مردم کردند "

خدمت در محضر امام حسین علیه السلام و توفیق یاری حضرت و شمشیر زدن در رکاب او، بزرگترین توفیقات الهی بود که نصیب عده ای از خواص عصر امام حسین علیه السلام شد. همچنان که فراهم نمودن شرایط و مقدمات ظهور حضرت ولی عصر (عج) و توفیق جنگیدن در رکاب آن بزرگوار، از دیگر موهبت های الهی است که نصیب عده ای از خواص می شود. آری یاری امام مهدی (عج)، عبادتی بزرگ است، چرا که در حقیقت خدمت به تمام پیامبران و اوصیا و امامان معصوم علیهم السلام می باشد; زیرا او آخرین حجت الهی است و اراده خداوند بر آن تعلق یافته که زحمات طاقت فرسای همه پیامبران را، به دست با کفایت آخرین حجت خود به ثمر رساند. اگر نهضت جهانی آن ولی الله اعظم (عج)، از برنامه جهانی خلقت حذف شود، برنامه همه پیامبران عقیم گشته و هدف نهایی فرستادن رسولان و تشریع ادیان ضایع و تباه می شود. در عظمت و شرافت خدمت گذاری، نصرت به آن آستان بلند، همین بس که امام زمان (عج) نیز عاشق جد بزگوار خود و مشتاق خدمت به او است. آن حضرت در زیارت ناحیه مقدسه می فرماید: «و لئن اخرتنی الدهور و عاقنی عن نصرک المقدور لاندبنک صباحا و مساء و لابکین لک [علیک] بدل الدموع دما;

* اگر روزگار مرا به تاخیر انداخت و مقدرات از یاری و نصرت تو در روز عاشورا باز داشت، هر آینه من صبح و شام بر تو ندبه می کنم و به جای قطرات اشک، بر تو خون می گریم» .





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
یکشنبه 6 اردیبهشت 1394
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.





صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
قالب وبلاگ
گالری عکس
چت روم
دریافت همین آهنگ
r/">قالب وبلاگ
گالری عکس
چت روم
دریافت همین آهنگ
دعای فرج
ساعت فلش مذهبی سوره قرآن
روزشمار فاطمیه حدیث حدیث موضوعی لگو سمت چپ
روشنگری روشنگری